millannilsson

Direktlänk till inlägg 22 november 2011

Ett litet hat..

Av Millan Nilsson - 22 november 2011 18:51

Ibland vill man bara bli arg och förbannad på saker och ting. Men det man nog blir mest irriterad av är trafiken. Det är nog flest människor som blir arga i trafiken någon gång. Många tar ut sina känslor i trafiken. Tex, du har haft en dålig dag på jobbet och vill bara hem då man blir stressad. Ca 500 personer dör i trafiken varje år.


Seriöst vad är de att sänka hastigheten från 90 till 80. Man blir bara trött av att köra sakta. Och att somna bakom ratten är grov vårdslöshet. Men vem lämnar bilen och tar kanske tåget istället för att man är trött? Inte en jävel.

30 procent av olykerna i Sverige beror på trötthet. 


Men det som irriterar mig i trafiken är att folk gör saktare än hastigheten. Om man kör på en 90väg och folk kör i 70-80 km/h det gör mig så jävla arg. Det är olagligt att köra fortare än hastigheten men då borde det vara olagligt att göra sakta i trafiken med. Det riskera lika mycket fara som att köra för fort. Jag erkänner att jag inte alltid håller hastigheten men jag kör fan inte under tillåtna hastigheten och blockerar för andra trafiken. Alla har blivigt arg och hatat folk i trafiken någon gång. Men igentligen varför? Det finns så många olika anledningar till det. Alla har sin historia.


 

 
 
Ingen bild

Sandra (kusinvitamin)

23 november 2011 17:35

Det är faktiskt olagligt att köra för sakta, men det finns ju knappast någon som kontrollerar det så. :P jag blir också förbannad när folk kör under hastigheten x)

Millan Nilsson

25 november 2011 14:34

JAså det visste jag inte. Men har aldrig hört någon får böter för att köra för sakta. Hahah, jo det är ganska irriterande. Ska det behöva ta 10 min längre tid bara för att folk kör som kärringar. :P

 
Ingen bild

Sandra (kusinvitamin)

25 november 2011 16:24

Haha, nä det är kanske inte så i sverige. Vet att det är olagligt i usa ^^ Ja, eller hur, sen så fort det är fritt så gör man en "vrål-omkörning" och blänger surt hahaha

Millan Nilsson

25 november 2011 19:04

Hahah ja helt rätt. :)

 
Ingen bild

Sandra (kusinvitamin)

25 november 2011 22:01

Ja det tycker jag :D haha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Millan Nilsson - 8 mars 2012 13:54

Nu tänker jag lämna denna bloggen och börja på en ny. Tänker ta bort denna så småningom.   Ny bloggen är: http://millis.devote.se/     Den nya sidan är inte riktigt klar. Kommer ändras så snart. ...

Av Millan Nilsson - 7 mars 2012 12:43


Har inte haft tid att skriva eller göra klart bilder.  Men sitter nu liten stund medans jag tvättar. Har gjort en bild klar. ;) Någon som är intresserad att bli fotograferad så hör av er till mig. Se om jag hinner med. :P men kan bli bra bilder nu ti...

Av Millan Nilsson - 5 mars 2012 15:31


Tycker det saknas något i mina bilder. Men vad vet jag inte. Ska göra ett försök till idag med fotografera Amanda. Hjälp mig, förslag!   Frästen så blev tävlingen inställd på grund av att vår kära chef fick en dotter. :) Grattis till Kattiz och A...

Av Millan Nilsson - 4 mars 2012 23:31


Hitta en film på när Jag, Amanda och simon har en Wii kväll. :) har inget speciellt att skriva i dag så det får bli en film så om ni har tradigt. :P     ...

Av Millan Nilsson - 3 mars 2012 19:55


I morgon ska man upp klockan 5  för då bär det av till borrby och hämta pollarna. Så det blir att hoppa i säng tidigt. Idag har jag trevligt sällskap från malmö. :) Tobbe är och hälsar på en stund med pizza :) Komedi film nu. :) '   ...

Ovido - Quiz & Flashcards