millannilsson

Alla inlägg under oktober 2011

Av Millan Nilsson - 22 oktober 2011 11:12

Nu är det så här att jag har flyttat och vi har inget internet där. Jo, ett mobiltbredband som knappt funkar. ingen teckning här överhuvetaget man hinner en sväng in på face sen dör det. Bläää men ska komma nytt internet nästa vecka sådan tur. Har försökt göra inlägg innan men har ej funkar men jag testar igen för att jag har lite mer teckning idag. :P hahah..

Igår så jobba jag på Borrbysridskola. :) Fy fan vad jag trivs att jobba där. Bästa kollegor och bra miljö. :) Dagen börja med att  vi skulle rida jag fick rida Sickan för han verka lite nere men fort vi kom ut så blev han pigg och glad han behövde nog den morgon promenaden. :) Erik red Pelle, Johanna Marobell och Kattiz gick med tella. :) sen blev det fixa stallet när vi var klara bjöd kattiz på fika. Mums. :)

När jag kom hem så hade soffan kommit som vi hade beställt med det var fel soffa!!! Den var 20 cm förstor. Den ser likadan ut bara att den är större. så nu har vi få ställt den lite på fel håll :P

Aja här kommer lite fler bilder på huset. ? tårta som jag bara häromdagen.


Köket.

 

Köket

 


Soffan ska stå igentligen längst fönstret.. :P

 


Choklad och nougat tårta.

 

Av Millan Nilsson - 16 oktober 2011 11:14

Igår var jag i Tyskland hela dagen och köpte massor gott. Så om du blir sugen så. kom förbi huset? haha

Min lilla vovve Balder har bitigt sönder min data slag. :( han brukar aldrig bita på sladar men han hade tydligen gjort det igår. Men jag har ju en ur snäll lilla syster som låter mig låna hennes så länge. :)

Idag blir den kanske flytta? Några bilder jag tog häromdagen i huset.



Sovrum

 


Tv-rum. Där ska komma en bras med.

 

Toa

 


Balder i hallen :P

 

Köket, det ska inte vara blåa lådor. Plast på. :P

 

Av Millan Nilsson - 14 oktober 2011 20:49

Idag raka jag och emma våra pollar. Har aldrig gjort det innan och det var lite nervös. Emma börja med Gollie för vi skulle vänja knallen vid ljudet. Var rädd att han skulle stå och trampa på stället och tycka det var jätte jobbigt. För när vi starta rakaparaten så hoppa han till och hade öronen bak. Men det gick faktiskt bra han stod och skaka lite i början men sen tyckte han nog bara det var skönt. :)

Så det var ju bra men jag har aldrig rakat en häst för. Tyckte endå det blev bra för att vara först gången jag gjort det. :) thihi. Här har ni lite före och efter bilder på knallen. :P Mobbas nu inte tänkt på att det var första gången. :P


Emma och Gollie

 

Före

 

Jag vill inte...

 

Efter..

   

Av Millan Nilsson - 12 oktober 2011 22:48

Jag och Knallen :P



Amanda och Tyson


Erik och Galant

Av Millan Nilsson - 12 oktober 2011 22:25

Hemkommen från träningen nu. :) Det gick jätte bra idag förutom att jag slog knäet i en trä häst! hahah. Har redan fått blå märke, inte alls skönt.

Men träningen var skit kul idag fast det inte var så höga hinder, det gick ut på att det skulle vara läskiga hinder för att träna upp hästarna som mur, vattengrav och plastiga sakor som hände i på hinder som bi skulle galopera imellan.

Zara var ur gullig som ville ta lite bilder idag igen. Fatta vad tacksam jag är. :)

Här kommer en bildbom på lite bilder. Sudiga vissa men det får ni nöja er med. ;)



Erik & Galant.

 

Amanda & Tyson.



Erik & Galant



Amanda & Tyson.

 


Jag & Knallen.

 


Jag & Knallen

 

Amanda & Tyson.

 

Erik & Galant

 

Jag & Knallen.

 


Amanda & Tyson.



Jag, Knallen, Erik och Galant på skit snacks promenad.



Slutligen en bild på Erik.

 


Av Millan Nilsson - 12 oktober 2011 14:37

Tjoho på er. . .g

Idag har jag jobbat, eller ja.. I tre timmar iaf. haha! Millan hämtade mig när jag slutade så körde vi och skulle hitta present till hennes mamma som har fyllt år. Tog också en sväng ut till Clapton och slängde på honom täcket & hämtade min hjälm.

Just nu sitter jag hemma hos henne och väntar på att klockan ska gå lite fortare så vi kan köra iväg oh träna. Vi har ju hopträning varje onsdag.. Jag missade dok förra veckans träning för jag inte mådde bra. Så jag tar igen mig idag ;).


Förresten, vad tycker ni om bilderna på mig som Millan tagit? Själv är jag ganska nöjd! :) ska ut och ta bilder en dag till snart, så har ni några idéer så får ni gärna komma med det !

Nu ska jag kila.


//Amanda



Av Millan Nilsson - 10 oktober 2011 11:08

Igår stack jag ut till stallet och red. Satte upp två hinder efter varandra och lite bomar. Ett 60 krys och en oxer på 90. Knallen var pigg och glad, hoppa det utan problem som vanligt. :) Efter när vi hade hoppat lite red jag ut en sväng. Ur härligt väder ju. :)

Idag ska jag nog ut och longskera han lite om det inte är helt dåligt väder. Ska också leta up en tapet. hade hittat en jag ville ha men ångra mig. Hahah så får leta vidare nu.


Titta på lite bilder på balder dom tre till vänster är samma dag som jag fick han och den  bilden till höger är idag. :)

 

Av Millan Nilsson - 9 oktober 2011 10:54

Bra bild enligt mig. :)

Behåller storlek.


 

Presentation

Millan Nilsson

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards