millannilsson

Alla inlägg under februari 2011

Av Millan Nilsson - 27 februari 2011 13:16

I Fredags var jag ute och red Knallen. :) Han var riktigt duktigt. Blir då glad när det går bra. Fick han i galopp från skritten det liksom bara sa pang. Helt perfekt fattning. :) blev så glad efter som jag har ju inte tränat han på ett tag så han klara det så bra. Han är ju ett varmblod dom som inte vet det. :) Hehe. Plus Solnedgång och puff snö på åkern när vi red. :)


Igår blev det utegång i Ystad det var faktiskt riktigt trevligt där. Det blev Kingshead. :) och nu vill jag mest sova vidare får ble några bilder istället....



Knallen. Han är lite svår att fotografera ibland för han följer efter mig och ska helst stå in till mig. :)

 

 



Och ja bilden säger sig själv!

 



Av Millan Nilsson - 23 februari 2011 14:59

Har precis varit och ridit en rid tur med Emma. Det var sjukt mysigt särskilt när man red i byn snö föll så sagta ner till marken. haha eller hur jag ska förklara det. Ni fattar! Just nu sitter jag i Smedstorp (larsbo) och väntar på att tiden ska gå. Ska ta in hästarna och sen ska jag köra till Borrby för ridlektion :) Kul kul.


Hitta en bild här på datoren jag lånar.

Innesnöad i Smedstorp dagen innan julafton. :P

  

Av Millan Nilsson - 23 februari 2011 10:47

Basebrothers nya låt - Ge mig Kraft.


Av Millan Nilsson - 22 februari 2011 17:20

Igår jobba jag och var i smedstorp för blev de fixa med hästarna sen bjöd Madde på massor av fika. :) Mysigt.

Idag har jag jobbat i Borrby. :) Det var en riktigt bra dag idag. Hade skit kul på jobbet. Fast det har jag ju alltid när jag jobbar där. Men känndes som jag jobba i 1 timme bara. Haha Ikväll blir det väl lungt?


I morgon kommer en najs dag. Blir först ut till Knallen och rida en tur sen blir det Borrby och rida en hopplektion för Kattiz. :)  Whii Bara hästar just nu.

Skönt att det har börjat lungna ner sig nu och inte bara en massor av stress.


Hårbollen Knallen!


   

Av Millan Nilsson - 20 februari 2011 18:00

I Fredags så jobba jag ju på dagen sen så på kvällen blev det umgås med Kajsa. :)

Vi bestämde oss för att köra på ett litet äventyr liksom bara köre och fick se var vi hamnade. Hade jätte trevlig bara snacka en massor av skit och lyssna på hög musik. :)

Sen hände det en väldigt konstig och läskig grej.

Vi ligger och kör på en 70väg och då kommer där ett rådjur springandes över vägen så jag bromsar in och då kommer taxi chafför och köra om. Det kommer ju oftast mer än ett rådjur. Men när han ligger bredvid mig och då kommer där ett till rådjur och han smäller det. Så vi stannar ju för att se hur det gick. Bilen klara sig bra men rådjuret la och led så taxi chaffören fick slå ihjäl den. :/ stackare.


Lördag blev en väldigt lung dag. Det var jätte skönt var lite ute hos hästen på dagen sen så blev det lite film ner bäddad i sängen efter det stack jag upp till Kajsa bara för att snacka lite. Sen hem igen för att sova.


Idag ska blev det en hel dag i stallet. Madde, Emma och viktor kom ut och hjälpte till lite och snacka. :D så nu blir det lungt. Imorgon blir det jobb i borrby sen ska jag nog köra till stallshopen en sväng. se om jag hittar något kul. Nytt träns till Knallen skulle behövas.



Färden i Fredags.

    


 


Av Millan Nilsson - 18 februari 2011 19:50

Idag har jag jobbat från 8 - 4 typ. Var sjukt trött när jag kom hem så jag gick och la mig en 2½ timme så nu är jag lite bättre på humör alla fall. Det blev rid lektion för Kattiz idag med. :) . Bästa gången på Rosette dom gångerna jag ridit henne. Det gick faktiskt bra idag. Visst i slutet så tappa jag väldigt mycket men det var verkligen inte hennes fel. Mest jag som blev trött haha.

Rätt galopp hela tiden tills sista gången men det var endas väldigt slarvigt av mig. Men det jag gillar med Rosette att man får verkligen jobba. Lite utmaningar. :)

Enligt mi tycker jag det går bättre och bättre för varje gång. Så det inte står stilla alla fall.

Så nu ska jag leka med Kajsa vi ska mest ta det lungt och ut på äventyr bara med oss själva. :) Haha. frästen skulle filma Erik i dag men det gick inte så bra han blev mest stum och tyst. Haha ska bli i smyg nästa gång. ska se om där blev något kul klipp alla fall. lägger upp den i morgon såfall.


Erik ska göra Dino redo för ridlektion. :)

 



Hårt ridpass? Haha Lilla svettiga Rosette.

 


Intag av ridskolehästarna. Sen att det börja snöa en massor idag. :(

 

Av Millan Nilsson - 17 februari 2011 21:41

Alltså nu  var det nästan en hel vecka sedan jag blogga sist jag fattar inte var tiden tar vägen. Det går så sjukt fort! Minns det som det var igår man blogga men men. Vet inte riktigt var jag ska börja det har hänt en massor av saker allt från roligt till tradigt.

Just nu är mina ögon rödsprängda av trötthet och lite smärtor överallt.. Blev inte många timmar sömn i natt och så har jag varit igång hela dagen i dag.

Som sagt jag och Kajsa skulle titta på fotboll i simrishamn men fick värsta rycket igår och körde till Lund istället för att hälsa på Johan och Tobbe. :) Alltid lika trevligt.

Är väl hemma vid 12 tiden och somnar vid 1-2 sen ringer kl vid kvart i 7 men har verkligen ingen lust att gå upp. så blir liggandes en liten stund till. haha Sticker till skolan kommer lita försent men det är ingen som märker det sådan tur. Slutar kl 2 och det blir direkt till Borrby för att jobba en sväng där efter sticker jag ut till hästarna direkt för att göra ordning och fixa till dom så är hemma vid 7 kanske?  Buuu på det.

I morgon blir det jobb och sen en myss väldigt lungt Fredag får jag hoppas på. Kanske äga Dogge i lite bil spel? Mohaha :)


I veckan har det blivigt mycket jobb och hästar.. Lite Malmö vid sidan om. ;) thihi. Nu har det kommit fram massor av nya planer som är tänkt jag kanske ska göra. Men tänker inte berätta något inu för alla.. :)  Ska blir jätte kul verkligen. :)

Ne nu börjar snart mina ögon rinna så trötta dom är. Jag ser ut som jag har fullt med blod i ögonen eller något konstigt.

Hemligheter är kul...


30 miljoner till mig. Ja tack. ;D



På väg mot lund.

 




Av Millan Nilsson - 12 februari 2011 17:31

Har kommit hem från en väldigt härlig promenad på stranden med Dogge.. Mår mycket bättre nu. Inga sura miner här inte.. :) behövde nog mest komma ut lite. och lite energi dricka sätter aldrig fel. haha.

Blev promenad på borrby strand. Men typ mer än halva stranden har försvunnet.. ine mycket kvar där.. hoppas vattnet sjunker undan till sommaren för annars kommer det inte få plats så mycket folk. haha det är ju alltid fullt annars på sommranar. :P


 

   

Ovido - Quiz & Flashcards