millannilsson

Alla inlägg under januari 2011

Av Millan Nilsson - 31 januari 2011 13:18

Har beställt lite på nätet idag. Blev den gråa kappan, bruna linser och lite annat skoj men det kan jag tyvär inte vissa efter som det är födelsedagspresent. :D hah. Nästa köp blir dom snygga Tiamo skorna från scorett. :) Annars blir det ta det lungt i dag faktiskt. Var i Malmö hela helgen men det var mest sjukan tyckte jag. Men annars var det kul. Kanske kommer upp lite bilder senare.. ;)


 


Av Millan Nilsson - 31 januari 2011 11:52

Slarvigt gjort i Photoshop... men det var mest för jag skulle se hur jag såg ut i brunt. Hehe. Vad tycks? Klicka på bild!


 

Av Millan Nilsson - 27 januari 2011 11:10

Idag har jag varit på sjukan idag igen jag fick verkligen panik ont i morse skulle igentligen till Ystad men det funka verkligen inte. Fick värsta kolapsen. Åkte upp till sjukhuset för nu har jag endå tagit medecinen sen i lördags och har fortfarande ont. Är öm på fler ställe på magen nu. Det har bara spridit sig. :(

Så det blev massor nya prover. Det blev dubbel dos för mig om inte det hjälper så ska dom gå in i magen och titta. :O Så jag ber faktiskt nu och hoppas på att jag blir frisk. Vill verkligen inte ha mag smärtor! Det är kämpigt man är rent slut på kvällarna. Plus går ner i vikt nu med. Och nu vill jag inte gå ner vill faktiskt kunna äta normalt. Försöker äta så mycket jag kan. men det är inte så lätt när man inte får äta all sorts mat.


Vila vila...


Har svårt att välja bild. har ju inte tagit några nya nu när man är sjuk. inte så lust för det. En bild från Turkiet när jag var där och jobbade. Förslag på bilder någon?

 


Av Millan Nilsson - 25 januari 2011 21:28

Nu har jag inte kunnat blogga på ett tag för jag har blivigt sjuk.

Har fått magsår och det är för att jag har stressat och ätit förlite. Kan säga er att det gör så sjukt jävla ont. Går verkligen inte att beskriva smärtan.

Var på akuten igår och fick medecin för en månad fram. Det är inte precis att den hjälper i det första taget. kan ta upp till 5 dagar.  Får bara äta en speciell mat, tex. kokt mat, inga kryddor, ingen stektmat osv.. Detta är tredje gången jag får magsår. :( Att jag inte börjar ta hand om mig bättre.


Imorgon ska jag försöka ta mig ut till stallet. så länge jag tar det lungt så går det nog.


 

Av Millan Nilsson - 22 januari 2011 11:16

Igår var det fullt upp. Blev mycket ridning i Borrby. :) Var skit kul vi hann knappt med stallet. Red lite olika hästar. men bäst av allt var ju lilla söta Rosette. Det gick mycket bättre än vad jag hade förväntat mig efter som jag inte hade ridit på länge. Men mitt fel var galoppen i högervarvet.. Jag måste kämpa mer. Är skit dålig. Men annars tyckte jag det gick bra fick henne att gå bra redan från början. :) Nöjd. Kan lova er att jag har fruktansvär träningsvärk i dag.. FY FAN!!!

Jag som tänkte rida Knallen lite idag men det kan jag nog fett glömma. HAHA..

Det kommer göra för ont. :P


Ska snart till stallet ska bara försöka äta lite frukost.. Vill ha kräm men mamma glömde att köpa hem till mig. Haha men hon gör det senare i dag får vi hoppas. :)



Rosette. Har bättre bilder på henne längre bak i bloggen för dom som inte har sätt. För jag lägger inte ut samma bilder två gånger.

      




Av Millan Nilsson - 20 januari 2011 19:09

Har inte blivigt så mycket bloggning idag och igår för jag har haft så fruktansvärt mycket att göra. Och har varit rent slut när jag har kommit hem. Så jag mår inte så bra just nu helt utslagen är jag.

Men tänkte berätta kort vad jag har gjort.

Igår vakna jag och kajsa upp i malmö körde in på entre på morgonen. Det blev ett linne, skärp och jeans. :)

Efter det körde vi in till oxie för att titta på skolan jag har sökt in i. Innan dess skulle vi äta i Oxie. Men det var ju värsta gettot i Oxie. HAHA  men så hittar vi en pizzeria. Och det blev kebab tallrik alltså jag säger bara fy fan vad gott!! Det är den godaste kebabtalriken jag har ätit på väldigt länge. Vitlöksåsen... mums!

Sen på eftermiddagen kör vi in till skolan. Det var ju verkligen inte som jag hade tänkt mig. :P men det var verkligen inget negativt. Jätte mysig skola. :)

Efter det så blev det direkt ut i stallet och ta in hästarna och göra i ordning.

Kommer hem och la mig i sängen och somna. Var helt slut efter allt körande.


Idag var jag i Ystad på folkuniversitetet från 8.30 till 14.00 Direkt ut till stallet och ta in hästarna sen fixa jag lite grejor.. och nu är jag äntligen hemma.


Imorgon ska jag jobba på Ridskolan i Borrby, tillbaka till simrishamn för ett möte och när det är klart så ut till smedstorp för att ta in hästarna. sen blir det till Simrishamn igen och kanske blir det sticka upp till Dogge. Födelsedagsgrisen.


Skulle verkligen behöva en pause för körningen och farandet i någon dag.. Men tyvär blir det inte så på många dagar till. :( Mår skit.



Falsterbo 2010! Någon som ska ditt i år?


 

Av Millan Nilsson - 18 januari 2011 16:35

Mohaha denna bilden bjuder jag på. Lite mer muskler på magen sen jävlar i det så kan man kanske gå i bikini i sommar. Haha.

Ne, ska till Kajsa vid halv 6- 6 tiden för vi sen ska köra till malmö. :) Yeee!


 

Av Millan Nilsson - 18 januari 2011 10:36

Alltså är det något som vet ungfär hur många kalorier man ska ha dagligen?

Sitter och funderar lite om äpple kräm är går eller det är väldigt onytigt. där var 85kcl på ca 1dl. är det mycket eller lite? Är skit dåligt på sånt. För om jag ska ner 5 kg till så måste jag nog börja äta normalt för min kropp har antagligen slutat förbränna efter som jag äter för lite.. ne, skit i de nu..


Idag ska jag ut till stallet som ni redan vet antagligen. men alla fall ska se om jag kan longchera Knallen lite. Tror inte han orkar många varv innan han blir svettig.

Stackaren har blivigt en lite tjockis. Men det tycker jag att dom får bli på vintern.


Alla fall jag och Kajsa sticker till Malmö ikväll och stannar där tills i morgon för då ska jag in till skolan. :) Efter där sticker vi nog in om till Entre.


Sämst Kvalite på bilder här. Blir så jävla arg att det inte blir bättre. Aja klicka på bilderna så blir dom oftast lite bättre alla fall..


 


Ovido - Quiz & Flashcards