millannilsson

Alla inlägg under november 2011

Av Millan Nilsson - 26 november 2011 20:51


Tar några skutt i Smedstorp. Först 60cm sen 95cm och sist 110cm. :)

Tycker det är bra att ha film när man rider för då ser man vad man gör för fel. Ser fel i filmen som jag gör men mest för skoj skull att vissa upp att jag har en travare som är duktig på att hoppa. :)






Av Millan Nilsson - 25 november 2011 20:21

Nyfiken på film när jag hoppar lite?

Bild från filmen när jag hoppar.

 

Av Millan Nilsson - 25 november 2011 14:34

Nu har jag ej skrivit på två dagar. Haft massor att göra och har varit iväg hela dagarna så har ej hunnit.

Onsdag gick jätte bra på träningen. :) Väldigt svårt övning för Knallen och mig. Det skulle vara snäva svängar, små väningar och det blir lätt trav, vi fixa det 1  gång i galop. :) whii. Hahah medans Amanda klara detr varje gång. Buuh. ;)

Ne men sen skulle vi bara hoppa rakt på ett hinder som hon höjde hela tiden. Och det gick jätte bra han hoppar skit fint. Vill tacka Kattiz för all hjälp jag har fått från henne. Från att inte kunna hoppa 50 cm för ett år sen i onsdags hoppa 110cm utan några problem alls det var som en dans på roser. Allt är tack vare Kattiz. Vet ej riktigt hur jag ska tacka henne. Men får komma på något jag kan göra. :) TACK KATTIZ!


Idag har jag varit hos Mormor och hjälp henne städat lite. :) Borde hälsa på lite oftare.

Snart ska jag ut till stallet och göra ordning sen ska jag nog rida upp till ridhuset och ta en lite runda där. Mysigt en fredag kväll och sätta på musik och rida själv i ridhuset. Släppa alla tankar.

Har inte nya bilder får fota nu snart.



 

Av Millan Nilsson - 22 november 2011 18:51

Ibland vill man bara bli arg och förbannad på saker och ting. Men det man nog blir mest irriterad av är trafiken. Det är nog flest människor som blir arga i trafiken någon gång. Många tar ut sina känslor i trafiken. Tex, du har haft en dålig dag på jobbet och vill bara hem då man blir stressad. Ca 500 personer dör i trafiken varje år.


Seriöst vad är de att sänka hastigheten från 90 till 80. Man blir bara trött av att köra sakta. Och att somna bakom ratten är grov vårdslöshet. Men vem lämnar bilen och tar kanske tåget istället för att man är trött? Inte en jävel.

30 procent av olykerna i Sverige beror på trötthet. 


Men det som irriterar mig i trafiken är att folk gör saktare än hastigheten. Om man kör på en 90väg och folk kör i 70-80 km/h det gör mig så jävla arg. Det är olagligt att köra fortare än hastigheten men då borde det vara olagligt att göra sakta i trafiken med. Det riskera lika mycket fara som att köra för fort. Jag erkänner att jag inte alltid håller hastigheten men jag kör fan inte under tillåtna hastigheten och blockerar för andra trafiken. Alla har blivigt arg och hatat folk i trafiken någon gång. Men igentligen varför? Det finns så många olika anledningar till det. Alla har sin historia.


 

Av Millan Nilsson - 21 november 2011 12:45

I vintras gick jag ner 17 kg. Börja jobba i borrby och rörde på mig mycket mer. Jag åt inte som jag skulle riktigt och det var fel av mig. Men jag kännde ingen hunger inget sug av mat. Hade absolut inte aneroxia. Åt bara almänt väldigt lite det var inte planerat att gå ner precis. Visst jag behöver verkligen gå ner men jag tänkte inte så mycket på det.Jag var blind och inte såg själv att jag gick upp från den dagen fotona kom. Alla fall när jag börja gå ner märkte jag inte det som första 5 kg då jag stälde mig på vågen. Wow -5kg. Sen bara det fortsatte och nu funderar jag på att gå ner igen för jag har gått upp 3kg sen dess. Nu ska jag ner till 55kg. Vet ej om jag klarar det men ska ge ett försök.. Jag har aldrig haft problem med vikten innan har legat på samma och varit normal har svårt att gå upp i vikt men jag gick upp för jag fastna framför wow och åt bara skit mat varje dag i ett ½år - 1år kanske. Men im back till normala jag igen. :)


Hej Tjockis.

 



- 17kg Välkommen tillbaka. :)

    

Av Millan Nilsson - 20 november 2011 20:52

Igår blev det lite dricka, fredde kom först och satt och snacka se fortsatte det bara. :) haha han hitta strömen.

Idag så blev det ridträning för Annika i smedstorp. Rekomenderar henne starkt. :)

Hon red Knallen 15 min först för att få han lit mjuk. Sen var det min tur. Börjar lite svajigt men sen hitta jag "knappen" det gick som en dans på roser. Fy fan han gick klockrent, han fick igång "mototen" där bak och gick på tyglen resten av lektionen. :) Vi körde i skritt och traven för att få det stabilt sen kommer vi fortstätta med galoppen när det är bra i skritt och trav. Gud vad glad jag är nu. Visst var det inte fel fritt men nu känns det att de är på rätt väg alla fall. Vi har absolut mycket kvar.


Ska införskaffa mig dessa benskydden så småningom. Både till fram och bak. :) Tycker dom är jätte snygga. Hissar dom, speciellt i vita. Finns att köpa på Hööks för fram 259kr och bak 259kr.

 

Av Millan Nilsson - 19 november 2011 21:02

Håller på med ny header men blir inte riktigt nöjd. :P

 

Av Millan Nilsson - 19 november 2011 17:00

Jadu vad säger man om denna dag. Spenderat halva dagen ute i stallet. :) Underbart.

Ja, frästen Pay and jump blev inställt. Det var bara 10 st som hade anmällt sig så det blev inget med det. Jag som ville ta igen och göra en bra runda. Aja det kommer fler chanser.

Stack ut vid halv 11 tiden för Hovslagaren kom kl 11. Sen bjöd Madde(ägare till stallet) på fika. Fick även en jätte söt ljuslykta av henne som tack för all hjälp i stallet. :) Hon är så fruktansvärt snäll. Trivs verkligen plus att balder kan springa runt på gården med dom andra hundarna utan att sticka. :D

Martina kom ut till stallet. :) Vi skulle testa ett täcke på Knallen som Martina inte behövde längre men det var förstort för han. :) Det var ju synd för det var ett bra täcke.

Efter det så blev det fixa klart i stallet.

Kom hem vid halv 5 tiden, satte på musik och öppna en efterlängtan energi dricka. :P



Vill ni ha snö i år?

 

Ovido - Quiz & Flashcards